loading...
فوتبال , خبر ورزشی , فوتبال ایران , خبر فوتبالی , خبر جنجالی فوتبال
tacboy بازدید : 61 جمعه 04 بهمن 1392 نظرات (0)

http://up.fo0tball.ir/up/fo0tballl/football/a8240cb8235e9c493a0c30607586166c.jpg

سال ٢٠١٣ سالی با پستی بلندی های زیادی برای شما بود. جنبه مثبت سال قبل آن بود که لا لیگا را بردید و تیم ملی آرژانتین به جام جهانی راه پیدا کرد. در حالی که از جنبه منفی مصدومیتی که برایتان بوجود آمد موجب شد که هفته ها از میادین دور باشد. موافق هستید؟

 


"بله واقعا سال عجیبی بود. در حالی که از نظر فیزیکی ١٠٠% آماده نبودم تعدادی از بازی های لیگ, نیمه نهایی لیگ قهرمانان و تعدادی از بازی های لیگ امسال را از دست دادم. بنابراین بله, می توانید بگویید که مصدومیت تنها جنبه منفی برای من بود."


تمام مربی هایی که با شما کار کرده اند همه بر روی دو مسئله توافق دارند: اینکه شما چقدر با استعداد هستید و اینکه چقدر از این متنفر هستید که نتوانید بازی کنید. بنابراین با مصدومیتی که داشتید چطور توانستید که هفته ها فقط تماشاگر بازی ها باشید؟

"اگر راستش را بخواهید واقعا سخت بود. ولی رفتن به آرژانتین و فاصله افتادن بین من و رختکن (منظور جو بازی ها) خیلی به من کمک کرد. ولی جدای همه سختی هایی که داشت, آن دو ماه خیلی به من کمک کرد تا نظر فیزیکی آماده شوم. من سعی میکنم جنبه مثبت قضیه را ببینم."


بار دیگر وقتی موقعیت آن پیش آمد, رفتید به رزآریو. چه چیزی در مورد زادگاهتان وجود دارد که بیش از چیز های دیگر دلتنگ آن می شوید؟

"همه چیز, دوستان, خانواده ام. همین که بعد از مدت ها توانستم در خانه ام باشم خیلی به من کمک کرد."


آیا می توانید بدون اینکه مردم مزاحمتی برایتان درست کنند به راحتی در خیابان (روزاریو) راه بروید؟

" بله, همانطور که در بارسلونا می توانم. (می خندد) نه, نه ... فقط سعی می کنم به خانه دوستان و اقوامم بروم. زیاد به خیابان نمی روم."


از اینکه بازی های بارسا را از تلوزیون تماشا می کردید چه احساسی داشتید؟ آیا بیش از حد معمول عصبی می شدید؟

"بله, البته. وقتی بازی ها را از تلوزیون تماشا می کنم بیشتر از وقتی که در زمین هستم عصبی میشوم. همینکه از بیرون فقط می توانید نظاره گر باشد و نتوانید به تیمتان کمک کنید شما را عصبی می کند."


آیا می توانید نگرانی مردم در مورد آمادگی بدنی خود را درک کنید؟ مخصوصا اینکه امسال جام جهانی نیز در راه است؟

"نه. راستش را بخواهید من خیلی با آرامش در پریدیو (تجهیزات ورزشی فدراسیون فوتبال آرژانتین) خودم را آماده می کردم. بعد از آن رفتم روزاریو و به تمریناتم ادامه دادم, همه چیز به خوبی پیش می رفت. از نظر فیزیکی و ذهنی برای شش ماه آینده کاملا آماده هستم. فکر می کنم همه چیز به خوبی پیش رفت. ولی نتوانستم برخورد زیادی با مردم داشته باشم زیرا بیشتر بر روی ریکاوری تمرکز داشتم. حتی شب ها هم در پریدیو میخوابیدم درست مثل اینکه در اردوی تیم ملی آرژانتین به سر می برم. تنها یک چیز در سر داشتم [ریکاوری]."


ولی آیا اصلا مضطرب نبودید؟ سال هایی که جام جهانی برگزار میشود بخصوص هستند, نه؟

"بله, البته. در حالی که هنوز چند ماه تا جام جهانی مانده که به نظر دور می رسد, قبل از اینکه خودمان متوجه شویم جام جهانی در فکرمان خواهد بود. ولی قبل از آن بازی های مهم دیگری در پیش داریم: لیگ قهرمانان, حفظ قهرمانی لا لیگا, و همچنین کوپا دل ری. باید قدم به قدم پیش رویم. ولی راستش را بخواهید جام جهانی از الان در فکر همه ما است."


با توجه به آمادگی, سن متوسط و تجربه بازیکنان, آرژانتین از تیم های مدعی کسب جام جهانی شناخته میشود. آیا موافق هستید و اعضای تیم ملی هم در این مورد چه نظری دارند؟

"بله, بله... درست است. ما در فرم خوبی قرار داریم. در بازی های انتخابی جام جهانی تا زمان بازی با کلمبیا عملکرد خیلی خوبی نداشتیم ولی بعد از آن بسیار خوب ظاهر شدیم. تورنومنت بزرگی بود و برای ما بسیار سازنده بود. تیم ملی گروه بسیار خوبی از بازیکنان است که به خوبی با هم کنار می آیند. وقتی جام جهانی آغاز شود هر اتفاقی میتواند بیافتد, بسیار سخت خواهد بود. ولی من قطعا موافقم که در فرم خوبی هستیم."


خب حالا بیایید در مورد برزیل تیمی که شما در طول دوران بازیکنی خود عملکرد خوبی در مقابل آن داشته و گل های زیادی زده و پیروزی های زیادی در مقابل آنها کسب کرده اید. از بین تمام آن بازی ها آیا بازی هست که بیش از دیگر بازی در خاطرتان مانده باشد؟

"بله, حتما. من بازی که در جام جهانی زیر ٢١ ساله ها [سال ٢٠٠٥ در هلند] در مقابل آنها انجام دادیم و موفق شدیم در مرحله نیمه نهایی آنها را با نتیجه ٢-١ شکست دهیم را در خوبی در خاطر دارم. به این دلیل که آن بازی اهمیت زیادی برای من داشت چون توانستم یک گل به ثمر رسانم و به فینال صعود کردیم. همچنین چون آن جام جزو اولین جام هایی بود که کسب کردم. واقعا خاطره زیبایی است."


چه چیزی یک بازی جام جهانی را از دیگر بازی ها متمایز می کند؟

"بازی های جام جهانی کلا متفاوت هستند. از همان آغاز جو بازی آن را متمایز میکند. در حالی که لیگ قهرمانان تورنومنت بزرگیست ولی جام جهانی بسیار مخصوص می باشد."


نظرتان در مورد گروه ... که در آن همگروه با بوسنی و هرزگوین, ایران و نیجریه هستید, چیست؟

"خیلی ها فکر می کنند گروه ساده ایست و آرژانتین به سادگی صعود خواهد کرد. ولی این جام جهانی است و هیچ تیم ساده ای در آن وجود ندارد. اگر این تیم ها در جام جهانی هستند به خاطر اینست که شایستگی حضور در آن را دارند. هیچ بازی ساده ای در جام جهانی وجود ندارد.


برای سوال آخر دوست داریم از شما بپرسیم که این جمله را تمام کنید: 'در سال ٢٠١٤ لیونل مسی ....'

"نمی دانم. (می خندد) بیایید امیدوار باشیم که سال خوبی برای بارسا و آرژانتین باشد, خب؟ ولی نه فقط برای مسی, بلکه برای تمام بازیکنان."

برچسب ها اخبار مصاحبه ي ليونل مسي با سايت Fifa.com , خبر مصاحبه ي ليونل مسي با سايت Fifa.com , دانلود جديد ترين اخبار مصاحبه ي ليونل مسي با سايت Fifa.com , اخبار جديد مصاحبه ي ليونل مسي با سايت Fifa.com , بهترين اخبار مصاحبه ي ليونل مسي با سايت Fifa.com , سايت اخبار مصاحبه ي ليونل مسي با سايت Fifa.com , خبر هاي مصاحبه ي ليونل مسي با سايت Fifa.com , خبر جديد درباره مصاحبه ي ليونل مسي با سايت Fifa.com , خبر مصاحبه ي ليونل مسي با سايت Fifa.com , خبر توپ مصاحبه ي ليونل مسي با سايت Fifa.com , خبر تازه مصاحبه ي ليونل مسي با سايت Fifa.com , خبر واقعي مصاحبه ي ليونل مسي با سايت Fifa.com , آخرين اخبار مصاحبه ي ليونل مسي با سايت Fifa.com , آخرين خبر مصاحبه ي ليونل مسي با سايت Fifa.com , آخرين خبر درباره مصاحبه ي ليونل مسي با سايت Fifa.com , واقعه مصاحبه ي ليونل مسي با سايت Fifa.com , خبر تلخ مصاحبه ي ليونل مسي با سايت Fifa.com , خبر خوش مصاحبه ي ليونل مسي با سايت Fifa.com , خبر خنده دار مصاحبه ي ليونل مسي با سايت Fifa.com , خبر ناراحت کننده مصاحبه ي ليونل مسي با سايت Fifa.com ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 80
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 80
  • آی پی دیروز : 9
  • بازدید امروز : 55
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 56
  • بازدید ماه : 55
  • بازدید سال : 61
  • بازدید کلی : 43,845